90-talet.

Hör upp alla ni där ute som växte upp på 90-talet!

Enligt mej den bästa tiden man kunde växa upp på.Jag satt och funderade på när man var lite och hur allt var.Allt är så annorlunda nu,mot för när jag växte upp.När jag växte upp så gick jag omkring osminkad,med söta kläder och rosa tofsar i håret.Smink kom väl inte ens på tal förrän man var sisådär en 13 ca."Modekläder" började man väl använda i 6:an ungefär.

Kommer ni håg alla dessa grejor som man gjorde,hade,tyckte och ville ha?

Lyssnade på Spice Girls och tyckte dom var ascoola (min favortit var Geri.)
Hade en massa olika "kärlekar" i olika boyband.(min största var Nick Carter.)
Skrev brev till sina kompisar,trots att man sågs typ varje dag.
Sov över hos sina kompisar var och varannan dag.
När man hade bärbar cd-spelare eller freestyle med sig till skolan.
Tamagotchis.
Nintedo 8-bitars.
Isglass som var som en ett långt plaströr,som man köpte på hemglassbilen.
Bullen.
Lilla sportspegeln.
Sailor moon på morgonen.
Tippen sommarlovsmorgon.
Sunset Beach efter skolan.
När man ringde sin kompis och frågade om man skulle "va,vara".
När man hade Vhs,och inte laddade ner alla filmer,utan man hyrde ibland,vilket var en stor höjdpunkt!
Småstjärnorna på fredagarna.
När man åkte hem till mormor&morfar på helgerna.
Date parfymerna.
Listan kan göras sååå låånng.

Vad har ni för speciella minnen av 90-talet?
Ibland så saknar man verkligen den tiden då man var liten.



Rock on!




Kommentarer
Postat av: Marie Carlqvist

90-talet! jag är 12 år äldre än dig och naturligvis har jag minnen! Vissa "costume-of-the-day" kommer jag ihåg exakt: En kväll på BZ i Berzelii park. Kavaj från Randiga rutan på Gamla Brogatan, svarta nylonstrumpbyxor med glittriga Musse Pigg-ansikten från Gul och Blå, cykelbyxor och svarta mocka sandaler med halvplatå. Jag kände mig snygg. Hi hi. Eller: Hö hö.

2010-08-26 @ 22:22:50
URL: http://mariecarlqvist.blogspot.com
Postat av: Daniel

hehe känner med träffad på ALLA punkter! :))))

2010-08-27 @ 09:57:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Tack.



Jag hade verkligen glömt bort "Bullen"! Tack för du påminde mig:). Jag var galen i NKOTB och drev min stora syster till vansinne.skratt.

2010-08-31 @ 20:27:21
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: linda - drawings, clothes, pictures

sv: tack för din fina kommentar! :D

2010-09-04 @ 16:59:25
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Timotej

HAHAHAHA, Date-parfymerna. <3

2010-09-05 @ 12:52:59
URL: http://cirkustimotej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0