Pyssla med Erica.

Idag har jag gjort en krans till dörren.Jag har använt mej av lingonris,gran,en och blåbärsris.

Men du kan självklart använda vad du vill.Du behöver också blomstertråd,eller någon annan form av bindtråd.

Sen så behöver du en gren ganska tunn som är böjbar,som du kan ha som stomme till kransen.Du virar i hop den den med lite tråd så den får en rund form.(Här väljer du såklart vilken storlek på kransen du vill ha.)


Nu är det dags att börja göra i ordning några små "buketter" av det matrialet du valt,jag brukar göra i ordning några stycken åt gången.Då går det lätt och fort att binda på dom på kransen.När du gör buketterna,så bestämmer du samtidigt storleken på kransen.Om du vill ha en tjock krans så tar du och gör lite större buketter och lindar dom tätare varandra.Och vill man ha en smalare krans så tar man mindre buketter.Just i den här kransen valde jag att göra buketterna med blandat material.

Nu är det dags att binda på buketterna på stommen.Du börjar med att fästa tråden i kransen.Sen tar du en bukett och sätter den mitt på grenen,virar fast den hårt med tråden.Sen tar du nästa och sätter den lite snett bakom,virar.Och nästa och sätter lite snett framför.Se hela tiden till så att du skymmer bindstället,när du virar fast nästa bukett.



Hoppas ni förstår vad jag menar med mina fina teckning! :P Sen är det bara att fortsättaatt sätta buketterna omlott.Tills du kommer runt,och då avslutar du och fäster tråden snyggt bakom så det inte syns så mycket.

Nu kommer det roligaste! Pynta.Här är det fritt fram att använda fantasin.Jag personligen tycker att det är snyggast med lite enkelt pynt,Jag valde några kanelstänger och några anisstjärnor.För att sätta fast kanelstängerna så virade jag en lite finare tråd,med pärlor på runt om.Sen så satt jag dit lite av bindtråden på undersidan och fäste på baksidan av kransen.Anisstjärnorna hade jag silvertråd och vira runt dom och fäste.

Jag använde silvertråd till upphängningen med,med du kan självklart ta något fint band eller vad du har.Och såhär fint blev det.(Var ganska mörkt när jag tog kortet,så det är inte av bästa kvalité.)

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0