Jag är kär,kär,kär...,KÄR! <3

Jag är Kär,ifall nån missade det i rubriken..;)
I dej Underbara.Ja du vet vem du är.ohh,vad det är en skön känsla!
Det är DU och JAG nu.
Jag var bara tvungen att skriva av mej det.i fall nån skulle ha missat det ;), antagligen inte.Just nu så är du typ 70 mil ifrån mej,eller kanske ännu längre till och med.Känns inte allt för kul,men du kommer ju snart.
Jag kan inte med ord beskriva hur jag känner för dej,därför så avslutar jag här.Annars kommer det bli en lång "radda" som inte är så kul för er att läsa kanske:P






Varför blir man kär??

KÄR I EN DOFT.

Vissa påstår att lukter har en särskild sorts påverkan på en. Att man blir kär i en person på grund av hans eller hennes doft som på något sätt "stämmer" med en själv rent kemiskt.

TIDIGA MINNEN.

Andra tror att vi blir kära i vissa personer för att vi omedvetet minns saker från vår tidiga barndom. Det kan vara en doft eller en speciell min, eller små detaljer som en blick eller vinkeln i en ögonvrå. När vi känner igen det hos
FÖRÄLSKELSE GER ENERGI.

När man är kär pumpas hormoner ut i kroppen och håller ibland energin på topp i veckor, kanske månader. Sedan börjar kroppen återgå till sitt normaltillstånd igen. Då kan man börja sova och äta som vanligt igen och ändå fortsätta att vara väldigt kär.

KÄR OCH GLAD.

Det händer mycket med kroppen när vi är kära. Vi blir trevligare, öppnare, gladare. Ögonen blir klarare. Huden får en ny lyster. Vi tappar aptiten och det är som om vi mister lite av vårt förstånd. Kärlek gränsar till galenskap, heter det ju.

BLICKAR GER KICKAR.

Ibland räcker det med en blick från den vi är förälskad i så börjar hjärtat att bulta och pulsen slå fortare. Vi kan också bli svettiga, i händerna och under armarna till exempel.

CHOKLAD GÖR DIG KÄR.

 Man brukar säga att choklad är en ersättning för kärlek. Det är faktiskt inte så dumt som det låter. I choklad finns det små doser av ett ämne som sägs framkalla samma reaktion som hos den som är kär


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0