Pyssla till en egen adventsljusstake.

Idag har jag fixat till min egna verison av en adventsljustake.Jag har använt mig av:
Ett vitt fat.
Oasis.
Tallkvistar,enkvistar,blåbär och lingonris,grankvistar.
Lite pynt i from av snöflingor.
Ljushållare.
En snittkniv.

Det här är hur enkelt som helst att göra själv.Det du först gör är att lägger oasisen i blöt.När den dragit vatten ordentligt så skär du den så den passar till fatet eller vad du valt.Sedan placerar du ut ljushållarna.Nu är det dags att börja sticka i kvistar av matrialet du valt.Här är det viktigt att du snittar dom,så dom kan dra vatten.Och att du sticker in dom i oasisen ordentligt så dom drar vatten.Sedan är det bara att sticka in tills oasisen är helt täckt.Sen avslutar man med lite pynt,och sätter i ljusen.Jag valde också att sätta dit en Amaryllisklocka.







Kommentarer
Postat av: Marielle

Jättesnyggt det du har gjort! :)

Ja, jag har nog bestämt mig nu..för hängande adventsstjärnor... :)

2009-11-26 @ 17:59:13
URL: http://marielle06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0