Pyssla med Erica.

Här kommer ett litet tips från mej,på hur man kan piffa upp en tråkig ljuslykta.Det är bäst att passa på nu när man kan hitta en massa blommor i skogen alldeles gratis!:D Så frossa på!
Till detta arrangemang behövs:

Ljuslykta
Oasis
Blommor & blad
Pärlor att dekorera med,om man vill ha det.
Snittkniv

Börja med att skära till oasisbiten i lagom storlek.Blötlägg den sedan i kallt vatten,vänta en 5min ca tills den dragit åt sig ordentligt.Spola inte på den utan släpp ner den i diskhon,som du fyller upp med vatten.Sen är det dags att bestämma hur du vill ha ditt arrangemang.Jag valde att göra det ganska högt,och skirt.Med Liljekonvaljer och lite gräs,och daggkåpa.Bladen jag använt tog jag bla från en perlargon.Använd fantasin helt enkelt.Sen så är det bara att börja och sticka i blommorna,snitta dom först.Glöm inte att täcka oasisen medans du arbetar,det blit väldigt pilligt och svårt att göra det efter du stuckit i alla blommorna.

Sen är det den sista touchen som gäller,jag stack i två pärlor i bladen.Men här kan du använda din fantasi precis som du vill.Glöm inte att slå på en extra skvätt vatten på oasisen.Klart! Nu har du ett billigt,lyxigt,enkelt arrangemang att njuta av i några dagar. :)Och glöm inte att titta till så oasisen inte torkar ur.Lycka till!




Rock on!


Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Vilken läcker blogg du har! :)

och den var intressant att läsa!



Ta hand om dig. kram!

2010-06-12 @ 23:13:56
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Shit va läckert!!

Men undras om jag har tålamod för det där? Men det var så fint så det är värt att testa :P

2010-06-13 @ 10:19:48
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0