Pyssla med Erica.

Idag när jag var hos mamma såg jag denna "boll" liggandes,och jag tänkte att varför inte hotta upp den lite.Sånna här kvist bollar brukar finnas lite här och var i inredningsbutiker,och blommaffärer.


Det jag använde mig av var:
Bast
Blommor
Lammöron
Nålar
Plastfolie
Hushållspapper.

Jag använde en mörk Dahlia och lammöron,och bladet från en Alunrot och blad från Dahlian.
Tycker att dessa kontraster är så grymt snygga mot varandra.
Det ja gjorde först var att linda in stjälkarna i lite blött papper och plastfolie runt,sedan band jag ihop det med basten.Bara för att blommorna ska hålla lite längre.Detta är inte nåt arrangemang som håller i all evighet tyvärr.Men det är superenkelt att göra.Så man kan byta ut blommorna efter humör.En färgglad Gerbera hade vart hur snyggt som helst!.
Sedan stack jag ner blommorna där jag ville ha dom.Och sen så fäster jag lammöronen över varandra med små sivlernålar.Avslutade med att spraya vatten på det.Min dekoration får ligga ute på mammas uteplats.Men man kan lika väl ha den inomhus.Varför inte hänga upp det i ett snöre,eller fint band.Superfint till bordet i midsommar kanske!? :D



Inte världens bästa bilder dock,efter som jag inte har någon annan kamera just nu än mobilkameran.Underbara har tatt med kameran till Götet.Men hoppas ni känner er inspirerade endå! :D

Rock on!


Kommentarer
Postat av: Linda

Absolut ! Jag gillar "pyssla med Erica " delen :)

Den förra, med ljuslyktan har jag tänkt göra i flera dar..men får aldrig tummen ur !! Å så har jag inte bestämt vilka sorts blommor jag vill ha i..dock är jag inte lika pysslig som du, tyvärr.

Men man kanske kan bli omvänd..haha.



Fint gör du iaf !

2010-06-16 @ 17:05:08
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Haha, å det var ju det där med fantasi då :P

2010-06-16 @ 20:46:55
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: patricia

hejsan! lust att vara med i min veckans blogg tävling? gå in på bloggen för att anmäla dig. det är ju perfekt för dig som vill ha fler läsare till din blogg :)

2010-06-22 @ 17:04:58
URL: http://patriciajacobs.blogg.se/
Postat av: Anna

Snyggt och enkelt !

2010-09-25 @ 22:43:12
URL: http://missaiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0