Nåt som du bara MÅSTE höra.

Ramlade på denna artisten på Youtube.Aldrig har jag hört talas om han innan.Men j*klar vad bra han är!!
Nomy heter han.På riktigt heter han Patrick Marquardt 28 år,född och uppvuxen i Svergie.Sökte lite på nätet om han och det står bla så här :

Nomy är ett hårdrocksband från Jönköping som spelar melodisk hårdrock med väldigt mörka och dystra texter.

I vanliga fall känner jag att musiken måste överensstämma med texten, men detta är ruskigt bra producerat och skapat! För att “toppa grädde på moset” är Nomy EN kille. Inga fler bandmedlemmar. Nomy’s sångare, gitarrist, basist och skapare är Patrick Marquardt. Inspelning och produktion gör han genom hans dator och han ger ut alla låtar helt gratis. Helt rätt! *höjer näven upp i luften*

De flesta som hört Nomy har antagligen hört hitlåten “Cocaine” som spelades flitigt hos kompisar på både fester och roadtrips i bilen. Denna låt är riktigt bra! Men jag som musiker känner att jag blev mycket mer imponerad när jag hörde låten “On my grave”. Bra gitarr-riff, skön guteral röst och skrik. Helt enkelt en riktigt bra och dyster låt som spelas flitigt på min iPod både medans jag jobbar och när jag tränat. Perfekt! Rekommenderar den varmt till samtliga men med en varning. Låten är beroendeframkallande och (i mitt fall) hamnat i repeat-loopen då jag kan lyssna på den flera timmar i sträck.

Slutsats
Bra låtar och rikligt med gutt ös! Oh yeah! Följande låtar är ett måste för ny-lyssnaren: “Cocaine“, “On my grave” och “Let the sun die“. Så gå in på Nomy’s hemsida och ta åt er av helt underbar OCH gratis hårdrock idag! Mp3 och låt-texter finns tillgängliga där.

Sprid vidare så Nomy även får den uppmärksamhet han förtjänar!
www.nomy.nu




Åhh så jävla bra!! I´m in loooove <3




Kommentarer
Postat av: Bella

SV: Visst är den? :D

Jag tror den fanns nånstans i Sundsvall, annars så kan du köpa den på Backyard Babies hemsida! :)

2010-01-05 @ 21:53:27
URL: http://bfaalk.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0