superbra tips från mej hur du rengör dina smycken.

Tänkte dela med mej av ett supertips som jag har.Du har säkert silversmycken som ligger hemma och har blivit svarta och fula.Och istället för att köpa något dyrt rengörningsmedel och hålla på och skrubba och gnida så är det här hur bra som helst.Jag testade även i dag på lite örhängen jag hade som inte är äkta silver.Dom hade gulnat.Och det funkade med! Så innan ni slänger dom testa det här tipset.
Det du behöver är:

Diskmedel någon droppe.
Salt ganska rejält.
Varmt vatten.
Folie.

Värm först upp vattnet.Lägg sedan ut folie med den glansiga sidan uppåt på ett fat eller vad du har.Lägg dit smycken slå på vatten,salt och nån droppe diskmedel.

Vänta några minuter,du kommer att se direkt när du lägger i dom hur smutsen försvinner.Inget gnidande behövs! :) Sen är det bara att skölja av och torka!
FÖRE
EFTER

Rock on!


Kommentarer
Postat av: Malin

Fan vilket bra tips, det ska jag absolut testa =)

2010-03-03 @ 22:12:58
URL: http://malinpsson.blogg.se/
Postat av: Ulla

Tack det kanske inte är så dumt tips!

Ska testa



/Ulla

2010-03-04 @ 11:00:02
URL: http://smyck1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0