Glass,glass,glass i stora lass lass lass,ja jag är galen i glass!

Är det någon som kommer ihåg den låten kanske? jag sjöng den iallafall i skolan nångång.
Jag har syndat i en Magnum temptation i dag..,men sjukt god var den. Kan nog vara en bland dom godaste.Men förut fanns det nån som det var yoghurt glass i,och nå jordgubb och hallon eller något sånt,och sen mörk choklad på utsidan.Den var en favorit då.Undra varför man äter så mycket mer glass på sommaren?Ja det är ju gott,men det är lika gott annars med..men det är väl lite svalkande på något sätt kanske.Jag är galen i all glass nästan,men det finns väl inget som slår den egengjorda glassen som jag åt på Gotland,så äckligt god.Om ni är där så måste den ätas.Finns en stor glassbar nere vid hamnen,där dom har över 100 olika smaker.Jag satt och kollade runt lite på www.gb.se på gamla glassar.Billigt var det på den tiden,nu blir man ju nästan rånad när man ska köpa en.Ner med glasspriset GB!
Vad skulle du göra för glass,om du fick komma på en alldeles egen?


1967

1995


1996


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0