"Pormaskehobbyfantast"

Pormaskar.
Min nya hobby..(eller ja så ny är den inte) Kan inte låta bli att klämma dom.Ja ja jag vet att man inte ska,men det är bara så förbaskat..hmm..ja svårt att hitta det rätta ordet för det.Ha ha ja jag kanske är lite sjuk,men det bjuder jag på!Finns säker fler pormaskehobbyfantaster där ute! Jag vet att ni finns.Min stackars underbara får stå ut med mej och mina fingrar som det kliar i när jag ser en.Lite äckligt kanske det är..men va faen! Nåt kul lär man ju ha.

Vad är en pormask?
En pormask (komedon) är talgkörtelns utförsgång som högst upp fyllts med talg och pigment, vilket syns som en svart prick som kan klämmas ut som en liten "mask". Man ska inte klämma på pormaskar. Risken är stor att man skadar talgkörtels utförsgång och i stället får en inflammation - alltså en ny finne.





www.mariastrom.blogg.se Kika in där :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men det finns ju nästan inget roligare...och gör man rätt så händer inget mer än att man slipper pormasken. Men partners brukar konstigt nog inte uppskatta att man inte kan låta bli dom när det gäller pormaskar...;)

2009-07-09 @ 23:15:04
Postat av: catta

Blääääääääää!

2009-07-09 @ 23:59:44
Postat av: F

mmm 31 år är jag och får en massa sånna. Jobbigt.

2009-07-11 @ 10:10:20
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: Candyy

hihi, jag är också pormaskehobbyfantast!

2011-11-12 @ 16:09:40
URL: http://candyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0