Den stora "Trissdagen"!

Det hela började med att den 28:e november 08,så fick jag ett mess av min mamma..där det stod.
"tro det eller ej men jag har skrapat fram tre tv rutor på triss" Jaha min första tanke var,ja d var ju ett kul skämt..Jag som befann mej i Gbg vid tillfället,ringde upp mamma och fråga.Och ja det hela var ju sant! Lite senare fick ja veta mer om vilket datum det skulle bära av till sthlm och så vidare.Fick reda på att d minsta man kan vinna är 50 tusen och det mesta 5 mille!!
Det vart en tids väntan,den 21 Januari blev det skrapning!:D
Men resan började redan den 20:e. Vi gick upp tidigt på morgonen,tog en taxi ner till skutskärs central,än så länge var ingen nervös..vidare med upptåget till Uppsala.Där vi mötte mammas kompis Lena som också skulle med.Och sedan vidare till Sthlms central.
Väl framme så skulle vi leta upp våran chaufför som skulle stå där och vänta på oss med en skylt med mammas namn.Japp för här åkte man flott i en ny svart volvo limo! Det var väldigt nice att glida omkrong i den,synd bara att d inte var så långt till hotellet!
väl framme så fick vi inte checka in riktigt än..så vi lämmnade bagaget där,och promenerarde ner till sturegallerian.
Det blev lite shopping för min del iallafall. En svart mycket snygg väska på MQ som ja är mycket nöjd med! och en halsband från SNÖ.
Vi hann också med att klämma i oss en sjukt god räckmacka för 150 spänn.
Väl tillbaka på hotellet så möttes vi av ett fint rum.. och champangen stod kyld och redo att avnjutas!
senare på kvällen så åt vi en god middag,och drack gott nere i hotellets restaurang...Gratis är gott!*haha*
Ja sen så kom kvällen,och jag var tydligen den enda som inte kunde sova någe bra alls.
kl 05.00 ringde väckarklockan. Upp och hoppa! den stora dagen var här.
Mamma var fortfarande inte någe nervös alls.Vi gjorde i ordning oss och gick ner och åt frukost.Sen var det bara att vänta på "våran" limo igen,den här gången inte lika ny som den förra,men flott var det iallafall!
Väl framme blev vi mött av en person från Triss, och en kontrollant från Svenska spel.Vi släppte av mamma vid sminket och vi gick ner och satt oss i fikarummet och väntade och väntade....
Mamma kom tillbaka efter en lliten stund,och var nu nervös! inte så konstigt med tanke på att nu var d inte långt kvar alls,det som vi väntat på så länge!
När vi satt där så såg vi några kändisar med..Malou von sivers,Carl bildt nyhetsuppläsare mfl.
strax innan sändning så fick vi gå till studion och knäppa lite kort medans det var reklampaus.Hejade också på Kristin Kaspersen och Fredrik olofsson som var programledare.
Vi fick stå alldeles bakom kameran ,tittade på en tv skärm som visade sekunderna till det skulle börja...oj va nervös ja vad! mina ben skaka..Men mamma gjorde det hela väldigt bra tycker jag. Och det slutade med 50 tusen.
Ja lite tråkigt är det ju,men man ska inte klaga! Det var en grymt rolig upplevelse iallafall.
Det är bara en på en och halv miljon som kommer med.! Så tur lär man ju ha med sej!

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0