Är jag vuxen?

Här kommer en rolig lista som jag hittade på en sida.
Räkna och se hur många poäng du har!
Jag hade bara ynka 8p ,så,så vuxen verkar ja inte vara :P

Flytta hemifrån

Till lägenhet  1 poäng. Till hus 2 poäng.

Bil

Körkort 0.5 poäng. Bil 1 poäng. Om bilen dessutom är en volvo så får man 2 poäng. En kombi ger 0.5 extra poäng.

Barn

Gravid 0.5 poäng. Sen är det 1 poäng per barn som gäller. "Bonus barn" ger 0.5 poäng per barn om du bor tilsammans med dom mins varannan vecka.

Mat

Storhandlar minst en gång i månaden 1 poäng. ICA kort 1 poäng. Söndagsmiddag (något extra fint, typ en stek) 1 poäng. Bakar bröd minst en gång i månaden 1 poäng.

Relation

Sambo 1 poäng. Förlovad 2 poäng. Gift 3 poäng. Skild 3 poäng.

Kläder

Du handlar kläder på Khap Ahl 1 poäng.

Du använder hellre traditionella damtrosor än stringtrosor 1 poäng.

Arbete/pengar

"Fast jobb" 1 poäng. Extra jobb och sommar jobb får man inga poäng för. Går på möten (arbetsförmedlingens möten räknas inte) 0.5 poäng. Lån (från banken) 2 poäng.

Dryck

Rött vin 1 poäng. Lättöl 1 poäng. Whisky 2 poäng. Kaffe 1 poäng. Te 0.5 poäng.

Prylar

Diskmaskin 1 poäng. Husvagn/husbil 2 poäng. Båt 2 poäng. Sommarstuga 2 poäng. Julgran 1 poäng.  Symaskin 1 poäng. Morgontidning 1 poäng. Morgontofflor 0.5 poäng. Morgonrock 0.5 poäng. Uppslagsböcker 1 poäng. Lexikon 0.5 poäng.

Musik

Du hoppar av förtjusning när det spelas gamla godingar på krogen ex VMCA eller Gylleneskor  1 poäng.

Aktiviteter

Korsord 1 poäng. Läser böcker (Över 200 sidor) 1 poäng. Parmiddag 1 poäng. Museum 1 poäng. Biblioteket 1 poäng.  Sticka 2 poäng. Pensionsspara 3 poäng. Testamente 4 poäng. Gå-stavar 1 poäng.

 Tv

Hem till gården 1 poäng. Alsång på skansen 1 poäng. Bingolotto 1 poäng.  nyheterna (tv3 nyheterna räknas inte, om dom fortfarande finns) 1 poäng.



Kommentarer
Postat av: Tina

Haha, jag fick 17p - sjukt vuxen, eller?

2009-08-24 @ 16:18:09
URL: http://nytinat.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Jag fick 19 poäng... fast så är jag ju över 30... så det kanske är bra...? Gift, husbil och gillar whisky... ojoj vad poängen drar iväg...

2009-08-29 @ 21:56:55
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0