Anorexi.

Tänk att det finns vissa människor som har den djävulska sjukdom.Jag satt och tittade runt på nätet på olika bloggar,och det finns många som just vänder sig till dej som vill gå ner i vikt osv.Vissa bloggar är helt osannolikt sjuka.Hur man gör för att gå ner,hur man gör för att dölja att man spyr upp maten,hur man gör för att dölja för sina vänner,familj osv.Hur många kalorier man får äta på en dag.Helst ska man inte äta något alls.Alltså hur tänker vissa? Jag förstår att det är en sjukdom som inte borde finnas.Men hur kan vissa blogga om det,och uppmuntara unga tjejer till att börja med detta?
Vart är världen på väg?Inte konstigt att unga mår så dåligt för världen är totalt utseendefixerad! När jag var liten sprang man minsann inte omkring i kort kort ,urringat och smink när man var 11-12 år.Nej då gick i jeans,mjukisbyxor och nån söt tröja med blommor på eller liknande.Och man "lekte" med sina kompisar,mimade till Spice girls,sov över hos varandra.Inte som nu.Absolut inte som nu.Jag har själv kämpat med min vikt fram och tillbaka länge,men det har aldrig gått så långt.Var nöjd med det du har.Det är svårt,jag vet.Jag har lärt mig att vara det mera.Kämpa på!Man blir inte lyckligare av att svälta sig.Visst det är helt ok att gå ner några kilon.till en sund kropp.Men börja för all del inte att svälta er,och få en massa dumma ideér från internet och media osv.Jag lämnar er med denna bild. Är det verkligen såhär folk tycker man ska se ut?


Kommentarer
Postat av: joss

Jag håller verkligen med. Man tittar på "dagens ungdom" (Jag är sjutton själv, och jag ser stor skillnad på dom som är yngre än jag), och man blir nästan mörkrädd. Det är meningen att man redan innan man har börjat högstadiet ska visa så mycket hud som möjligt, samt äta så lite som möjligt.. Det är helt sjukt.

2009-08-11 @ 21:12:07
URL: http://jossworld.blogg.se/
Postat av: Sandra ♥

Euuuuuw!!!! Vilken hemsk bild. håller med dig, det är sjukt verkligen.. och hemskt :S

2009-08-11 @ 21:59:44
URL: http://saandraaandersson.blogg.se/
Postat av: DEN BÄSTA!

Svar: Ja! ^^ ;D Ville egenteligen inte säga det men, jag vet varför hon inte är en gris helt. Det verkar som hennes små syskon har ärft lite grisighet också.. ^^

2009-08-12 @ 22:36:43
URL: http://innepersonen.blogg.se/
Postat av: peter

Så sjukt att vilja se ut som en levande död!!!Det är rent för JÄVLIGT hur utseende fixerat samhället osv har blivit.Att en ung flicka ska behöva se och höra sådant i en ålder då hon redan e i ett väldigt känsligt stadie (puberteten osv) och i många fall (dock inte alla)lätt faller för både medias o andras bilder m.m. hur kvinnan av idag 2009 ska se ut.

2009-08-13 @ 18:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0